1.

آیا پردازش ادراکی خوشه‌های همخوانی آغازی در زبان فارسی منجر به درج واکه خیالی می‌شود؟

صفحه 1-22
جانانه شالپوش؛ وحید صادقی

2.

بررسی تحول و تعداد وقوع فعل‌ سبکِ «داشتن، دیدن، آمدن، آوردن و گرفتن»از سال 1220 تا 1320 هجری شمسی

صفحه 23-42
بهادر ظفرآبادی؛ جلال رحیمیان

3.

بررسی ساخت نحوی خرده‌جمله در کردی (گونۀ موکریانی) رویکردی کمینه‌گرا

صفحه 43-64
رؤیا تابعی؛ شجاع تفکری رضایی

4.

بررسی و مقایسه مؤلفه‌های زبانی کودکان 7 تا 12 سالۀ فلج مغزی با کودکان سالم با تمرکز برنقشه‌های توپوگرافیک الکتروآنسفالوگرافی کمّی

صفحه 65-86
ساناز تاج الدینی؛ مهرزاد منصوری؛ محمد نامی؛ سیما فرپور؛ علیرضا خرمایی؛ امیرسعید مولودی؛ حمیدرضا فرپور

5.

میزان وام‌گیری در مقولات واژگانی اصلی براساس رویکرد سلسله‌مراتب وام‌گیری در کُردیِ کلهری (با تمرکز بر متغیرهای جنسیت، تحصیلات و سن)

صفحه 87-110
شهرام جمالی نصاری؛ حبیب گوهری

6.

بررسی تفاوت‌های جنسیتی در توصیف و بیان درد

صفحه 87-108
اعظم استاجی

7.

میزان تقابل واجی در زبان فارسی امروز

صفحه 109-130
محمود بی‌جن خان؛ صدیقه روشن قنبری

8.

هماهنگی شیوۀ تولید در کودکان فارسی‌زبان با رشد واجی عادی و بااختلال

صفحه 131-152
فروغ شوشتری‌زاده

9.

بررسی چگونگی مواجهه گفتمانی وزارت بهداشت ایران با شیوع ویروس کرونا به مدد مدل تحلیل گفتمان فرکلاف (1989)

صفحه 153-176
رضا یل شرزه؛ رؤیا منصفی

10.

تحلیل فرایند همگرا و واگرای زبانی در ترجمه از دیدگاه نشانه معناشناسی گفتمانی (مطالعۀ موردی عناوین فصول کتاب پیامبر ترجمۀ حسین الهی قمشه‌ای)

صفحه 177-196
لیلا توکلی؛ حمیدرضا شعیری؛ علی ربیع؛ علی کریمی فیروزجایی

11.

تعامل خوانش ماضی نقلی با گونۀ رویداد افعال ساده در زبان فارسی

صفحه 197-216
روح‌الله مفیدی؛ زینب ربانی

12.

جستاری در عذرخواهی‌های سیاسی در ایران

صفحه 217-238
حسین رحمانی

13.

نقد و بررسی کتاب استعاره و هیجان: زبان، فرهنگ و جسم در احساسات بشری، اثر زُلتان کُوِچِش

صفحه 239-251
فاطمه شفیعی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب