تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,673 |
تعداد مقالات | 13,658 |
تعداد مشاهده مقاله | 31,607,456 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,490,814 |
اشتغالپذیری دانشآموختگان ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر: معرفی دورههای مهارتی | ||
نشریه ریاضی و جامعه | ||
مقاله 3، دوره 9، شماره 2، شهریور 1403، صفحه 19-30 اصل مقاله (1.4 M) | ||
نوع مقاله: مقاله ترویجی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/msci.2024.138322.1591 | ||
نویسنده | ||
احسان موحدنیا* | ||
دانشکده علوم پایه، گروه آمار و ریاضی، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان، بهبهان، خوزستان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف این مقاله بررسی فرصتهای شغلی دانشآموختگان ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر است. با ارائه دورههای مهارتی مرتبط با این رشتهها، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت اشتغال دانشآموختگان مطرح میشود. این پیشنهادها، به دانشجویان این فرصت را میدهد تا با بهرهگیری برخی مهارتهای فنی و تخصصی متناسب با رشته خود، آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار پیدا کنند. این مهارتها میتواند یک مزیت ارزنده برای دانشآموختگان در بازار کار باشد. علاوه بر آن فراگیری چنین مهارتهایی میتواند زمینهساز پرورش و خلاقیت آنها در فرصتهای ممکن کار آفرینی نیز باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
کارآفرینی؛ مهارت افزایی؛ فارغ التحصیلان ریاضی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
[1] ا. نبی پور،دانشگاه نسل پنجم، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر، چاپ اول ، زمستان 1398.
[2] م. آریننژاد، آییننامه ارتقاء و چالشهای علوم ریاضی، خبرنامه انجمن ریاضی ایران، 145 (1394) 1--3.
[3] مرکز آمار ایران، دادهها و اطلاعات آماری، 1395 .https://www.amar.org.ir
[4] آ. امیر، ع. پاپلییزدی و م. عالمزاده، مسئولیت اجتماعی دانشگاهها، دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی، چاپ اول، زمستان 1396.
[5] آ. متین و ا. بحیرایی، مسئولیت اخلاقی دانشگاهها، دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی، چاپ اول، تابستان 1397.
[6] م. شرفی و ع. عباسپور، شناسایی قابلیتهای اشتغالپذیری دانشآموختگان دانشگاهها براساس نظریه دادهبنیاد، دو فصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، 7 (1394) 25--35.
[7] ا. موحدنیا و م. صالحیویسی، راهکارهایی برای اشتغالپذیری و مهارتافزایی دانشجویان ریاضی و آمار، پنجاهودومین کنفرانس ریاضی ایران، کرمان، شهریور 1400. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 192 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 91 |