تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,650 |
تعداد مقالات | 13,402 |
تعداد مشاهده مقاله | 30,204,367 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 12,074,637 |
جبرخطی در کتابهای دوره اول متوسطه | ||
نشریه ریاضی و جامعه | ||
مقاله 3، دوره 2، شماره 4، اسفند 1396، صفحه 31-50 اصل مقاله (1.62 M) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی-انتقادی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/msci.2017.21977 | ||
نویسندگان | ||
منصوره گیاهی صبور1؛ محمد صال مصلحیان* 2 | ||
1دانشجو | ||
2دانشگاه فردوسی مشهد | ||
چکیده | ||
در این مقاله، محتوای دانش جبرخطی را در کتابهای تازه تالیف شده دبیرستان (پایههای هفتم، هشتم و نهم) بررسی نموده، و ضمن بیان ضرورتها، قدری محتوای جدید جبرخطی برای مقطع نهم دبیرستان پیشنهاد میکنیم. همچنین بهمواردی اشاره مینماییم که تاییدی بر مناسب بودن این محتوای پیشنهادی است. | ||
کلیدواژهها | ||
جبرخطی؛ ماتریس؛ دوره اول دبیرستان؛ تاریخ جبرخطی؛ اصلاح محتو | ||
مراجع | ||
[1] D. Fearnley-Sander, Australiam Mathematical Society, Hermann Grassman And The Creation Of Linear Algebra, 1979. [2] M.-K. SIU, On the learning and teaching of tertiary algebra. [3] C. Larson, On the Histories of Linear Algebra: The Case of Linear Systems, Proceedings of the 13th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education. [4] J. Liesen, Hermann Graßmann And The Foundations of Linear Algebra, SIAM Conference On Applied Linear Algebra, Monterey, CA, USA, 2009. [5] J. Christensen, A Brief History of Linear Algebra, Final Project Math 2270 Grant Gustafson University of Utah, 2012. [6] A. Samuele, N. Presmeg, M. Alessandra Mariotti and O. Zaslavsky, On examples in mathematical thinking and learning. [7] س. امامیپور و ح. شمس، سبکهای یادگیری و شناختی: نظریهها و آزمونها، 2، تهران: انتشارات سمت، 1389 5-34. [8] ش. بخشعلیزاده، س. غلام آزاد و ن. بروجردیان، شناسایی بدفهمیهای رایج دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در حوزه محتوایی ریاضی، وزارت آموزش و پرورش–سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی-پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، 1392. [9] ج. پولیا، چگونه مسئله را حل کنیم، ترجمه احمد آرامژ، انتشارات کیهان، تهران، 1379. [10] م. حق وردی، ویژگیهای مسائل کلامی ریاضی دوره راهنمایی و راهکارهای تسهیل فرآیند حل آنها، دو فصل نامه نظریه و عمل در برنامه درسی، شماره 3، تابستان و پاییز .1393 [11] م. رحیمیان و ا. کرایهچیان، کاربرد تجزیه مقدار تکین در الگوگذاری تصویر، دانشگاه فردوسی مشهد، هفتمین سمینار جبرخطی و کاربردها، 1392. [12] ک. سلکرک، مهارتهای تدریس، ترجمه منوچهر مجاور و دکتر احمد صادقی، انتشارات آستان قدس رضوی، مشهد، 1372. [13] ح. صبوری خسروشاهی، آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن چالشها و راهبردهای مواجهه با آن، مطالعات راهبردی جهانی شدن، پیش شماره اول، 1389. [14] س. ح. علم الهدایی، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، مشهد، 1388. [15] ش. غفاری، اهمیت آموزش ماهیت و تاریخ علم، مجله رشد، .3 [16] ف. ولیزاده و ر. کامیابی گل، محاسبه نرخ نویز سیگنال ECG به کمک فیلتر و موجک، دانشگاه فردوسی مشهد، هفتمین سمینار جبرخطی و کاربردها، 1392. [17] کتاب ریاضی، پایه ششم، 1391. [18] کتاب ریاضی، پایه هفتم، 1392. [19] کتاب ریاضی، پایه هشتم، 1392. [20] کتاب ریاضی، پایه نهم، 1394. [21] کتاب ریاضیات عمومی، سال دوم دبیرستان 1354. [22] کتاب ریاضیات جدید، سال چهارم دبیرستان، رشته ریاضی و فیزیک 1361. [23] کتاب ریاضیات جدید، سال چهارم دبیرستان، رشته ریاضی و فیزیک 1356. [24] دفتر اطلاع رسانی و سنجش افکار، نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران. [25] http://www.amoozesh118.com. [26] https://fa.wikipedia.org/wiki/. [27] http://mathworld.wolfram.com/LinearAlgebra.html. [28] http://science.jrank.org/pages/3946/Linear-Algebra.html. [29] http://www.ualr.edu/lasmoller/matrices.html. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 651 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,242 |